- Specialized Epic 2018

 
 
 
 
 


 

 
 
 
 

- Specialized Epic 2018

Nový Epic, je lahší, múdrejší, rýchlejší

Od prvých počiatkov horskej cyklistiky má Specialized stále neutíchajúca vášen pre cross country. Specialized Epic29 vyhral majstrovstvá sveta, a má aj olympijské zlato. Závodníkom XC dáva Specialized najrýchlejší horský bicykel, ktorý vie, aké to je stáť na pódiu.

 

 

 

Lahší, Múdrejší, Rýchlejší

Rýchla a rovná, drsná a technická, prudká a náročná - bez ohladu na to, aká je trať, Epic je najlepším nástrojom, ako Vás dostať na bedňu. Závodné trate cross country sa za posledné roky velmi zmenili. Sú oveľa viac technické, strmé, náročné, o to vačšia je výzva ich zvládnuť. Aby sa Specialized uistil, že nový Epic najlepším nástrojom pre dosiahnutia pódia aj na takýchto tratiach, kompletne zmenili konštrukciu rámu, aby bol  Rider-First Engineered ™. Specialized sa chytil tejto príležitosti a vznikol nový Epic 29.

 

 

Nový desing rámu

Rider-First Engineered ™ je technológia, ktorú Specialized predstavil na na cestnom modeli Specialized Tarmac, prináša unikátne vrstvenie a tvar trubiek pre každú veľkosť rámu. Toto umožnuje že bez ohladu na veľkosť rámu, bude mať každý rovnaký zážitok z jazdy, bez ohladu na to, aby bol rám príliš tuhý, alebo sa choval ako žuvačka. Specialized je teda schopný vyrobiť bicykel, ktorý má pomer tuhosti a hmotnosti porovnateľný s hociktorým konkurentom na trhu. Nový rám ušetril 240g na zadnom trojuholníku (39% hmotnostnej úspory) a až 525g (modely Pro, Expert, Comp) z celého rámu, alebo o 345 g (S-Works) ako predošlá generácia, pri zachovaní potrebnej tuhosti.              
Inteligentý systém zadného odpruženia Brain sa presunul k zadnej oske, vďaka čomu je citlivejší ako kedykoľvek predtým.
Tlmič od Rock Shox disponuje funkciou Autosag.
Zadná stavba prišla o 1 čap, ktorý nahrádza väčšia flexibilita materiálu rámu.

 

 

Moderná geometria

Moderná geometria prispôsobená technicky náročnému terénu, ktorý je určený sôr  pre enduro, doznala dôležité zmeny pre rýchlejšiu a agresívnejšiu jazdu v teréne a na tratiach svetového pohára v XCO.
Rám sa predĺžil o 10 mm, predstavce sa skrátili, hlavový uhol má hodnotu 69,5°, offset vidlice bol vyladený na 42 mm (cca o 10 mm menej ako väčšina dnešných výrobcov).
Zadná stavba je dlhá 435 mm a sedlová rúra má priemer 30,9 mm, vďaka čomu je možné použiť široké spektrum teleskopických sedloviek. Pre model S-Works je pevná sedlovka ľahšia o 40 g.
Stredové zloženie prešlo na BSA závitový štandard a všetky modely sú stavané pre 1-prevodník (11 alebo 12 rýchlostí). Rám aj vidlica majú Boost štandard - 15x110 mm vpredu a 12x148 mm vzadu. Nový Epic na kompletné vnútorné vedenie kabeláže, ktoré prešlo optimalizáciou.

 

 

Brain 2.0

Pred takmer 10. rokmi Specialized predstavil Brain. Bol to jediný tlmič, ktorý vie rozlišovať medzi vplivom jazdca a terénu. Jazdí pevne na hladkom teréne a otvára sa pri náraze na prekážku. Brain 2.0 je postavený na starej verzii s niektorými zmenami. Nový Brain sa presunul bližšie k zadnej ose, kde sa odohráva moment zotrvačnosti, vytvára citlivejší systém než kedykolvek predtým.
Prietok oleja bol upravený tak,aby sa zmenila turbulencia oleja a zaistilo sa konzistentnejšie tlmenie.
Hadica je vedená priamo cez link tlmiča, odstranuje zbytočné zakrivenie a tým zlepšuje prietok oleja.